Algemene Voorwaarden The Cali Experience
Reisvoorwaarden The Cali Experience
Alle 8-daagse reizen in 2024 en 2025.
Art. 1 - De overeenkomst
1.1. Tot stand komen
The Cali Experience is vertegenwoordigd in Nederland (voor alle Nederlandse klanten) door:
Clever Active t.n.v. Bianca de Haas
KVK nr. 94314705
Het reiscontract komt tot stand tussen enerzijds,
The Cali Experience - Flensburghof 2, 3067PT Rotterdam, Nederland
Naar wie hierna kan worden verwezen met “The Cali Experience”.
En de klant, zijnde elke persoon die een reis die wordt georganiseerd of verkocht door The Cali Experience boekt of daaraan deelneemt, naar wie hierna kan worden verwezen met “de klant”, “de deelnemer”, “de reiziger”, en/of “u”.
1.2. Voorwaarden
The Cali Experience erkent de bevoegdheid van de Geschillencommissie Reizen en de algemene voorwaarden die zij voorschrijft m.b.t. pakketreizen. Deze zijn gebaseerd op de Richtlijn (EU) 2015/2302. The Cali Experience is ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis vanaf aankomst op de luchthaven in Cali, Colombia. Wij beschikken ook over de wettelijke verplichte bescherming om je terug te betalen en, indien het vervoer in de pakketreis is inbegrepen, te repatriëren ingeval wij insolvent worden. Meer informatie over basisrechten krachtens Richtlijn (EU) 2015/2302.
The Cali Experience aanvaardt de overeenkomst enkel onder de op het contract toepasselijke voorwaarden, waarvan deel uitmaken de Algemene Reisvoorwaarden van de Geschillencommissie reizen, de Reisvoorwaarden zoals uiteengezet in huidig document, alsook eventuele informatie vermeld in het online boekingsformulier en die aanvaard dient te worden om de boeking geldig te maken. De volledige vermelde set voorwaarden en informatie maken integraal deel uit van de reisovereenkomst.
Bij het boeken van de reis, bevestigt u voorafgaand kennis te hebben genomen van deze set voorwaarden, en deze te aanvaarden als van toepassing op de reisovereenkomst.
Art. 2 - De prijs
2.1. Prijsvermelding
Tenzij uitdrukkelijk anders op papier vermeld, gelden alle prijzen, toeslagen en kortingen per persoon.
Alle prijzen zijn uitgedrukt in EUR, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Bij de prijsvermeldingen in brochures & op de website kan een administratieve toeslag van toepassing zijn die al dan niet afhangt van de betaalmethode.
2.2. Prijsberekening
De in het reiscontract overeengekomen prijs is vast en alle vermelde diensten voorzien in artikel 2.3, belastingen en taksen zijn inbegrepen, tenzij expliciet aangegeven in het boekingsformulier, onder voorbehoud van een kennelijke materiële vergissing en de mogelijkheden tot prijsaanpassing bepaald in artikel 5 van de Algemene reisvoorwaarden.
* Onder "totale reissom" vermeld in de annuleringsvoorwaarden wordt verstaan: het totaalbedrag van het reispakket inclusief alle opties, verminderd met de kostprijs van de annuleringsverzekering en de administratiekosten gelinkt aan solvabiliteitsverzekering & gekozen betalingsmethode.
2.3. Bestanddelen
Naargelang de reisovereenkomst, kan de prijs de volgende bestanddelen omvatten, vermeld op de reisovereenkomst:
- Uw verblijf in een studio, appartement, hotelkamer of kampeerplaats
- De maaltijden en dranken, indien en in de mate voorzien in het programma
- Het vervoer naar en van de bestemming van de reizigers en hun handbagage, indien en in de mate voorzien in het programma. In dat geval, indien van toepassing:
- De luchthaventaksen zoals gekend op de datum van de prijsberekening, tenzij anders vermeld
- Het vervoer naar en van de luchthaven of het station en de verblijfplaats, indien en in de mate voorzien in het programma
- De bijdrage voor de garantieverzekering
- De B.T.W. volgens de gekende aanslagvoeten - De administratiekosten voor boeking
Niet inbegrepen in de overeenkomst zijn:
- De kosten voor reispas, visum, inentingen en andere formaliteiten
- Eigen uitgaven voor maaltijden en dranken (tenzij anders vermeld en voorzien in het programma)
- Andere persoonlijke uitgaven en fooien
- Ruimbagage, tenzij anders aangegeven
- Bijkomende kosten voor bijzondere assistentie
- Het vervoer naar de luchthaven van vertrek voor afreis en het
vervoer van de luchthaven naar huis bij thuiskomst, tenzij
expliciet vermeld.
- Het vervoer naar en van de bestemming van de reizigers en hun
handbagage, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld als inbegrepen
in de reisovereenkomst
- Uitstappen, excursies, deelnameprijzen voor wedstrijden en
evenementen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld als inbegrepen
in de reisovereenkomst
- Het vervoer naar en van de luchthaven of het station en de
verblijfplaats, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld als inbegrepen
in de reisovereenkomst
- De door een overheid voorziene toeristenbelasting en/of
eventuele andere kosten ingevolge lokale gebruiken, die ter plaatse geïnd wordt door een vertegenwoordiger van die overheid of de uitbater van de accommodatie
- Een reis- en bijstandsverzekering
- Een annuleringsverzekering
2.4. Waarborg
Voor uw reis kan verzocht worden dat een waarborg wordt betaald, ter garantie van een goede staat van de accommodatie, materialen, voorzieningen, voertuigen, etc, die ter beschikking gesteld worden, om te voorkomen dat enige schade zou worden toegebracht. Elke schade die zou worden toegebracht tijdens de reis, zoals bijvoorbeeld verlies, diefstal, beschadiging, bevuiling, brand, etc. kan leiden tot het inhouden van deze waarborg. In het geval de schade de waarborg overstijgt, kan een supplement gevraagd worden aan de klant op eenvoudig vertoon van het bewijs van de schade.
Tenzij anders aangegeven kan de eventuele waarborg enkel online betaald worden via het daarvoor voorziene waarborg-platform, en dient deze voor afreis betaald te zijn. Na de reis wordt ten laatste 20 dagen na terugkeer de waarborg teruggestort, verminderd met de eventuele kosten voor schade of nog eventuele uitstaande schuld.
2.5. Voorkeur en essentie
Voor sommige reizen heeft u de mogelijkheid bij het boeken van uw reis of nadien een voorkeur door te geven (wat bijvoorbeeld de ligging van de kamer betreft, absoluut, of relatief volgens de ligging van andere ingeschreven deelnemers), ook al wordt deze voorkeur al dan niet tegen betaling aangeboden.
Deze voorkeur wordt overgemaakt aan de betrokken dienstverlener, zonder enige garantie op vervulling van deze wens. Voor dergelijke voorkeur wordt geen kost aangerekend, wat betekent dat de voorkeur geen element is dat onderdeel uitmaakt van de reisovereenkomst, en er aldus geen sprake kan zijn van non-conformiteit indien de voorkeur niet kon worden ingewilligd.
2.6. Prijsherziening
Overeenkomstig de geldende wetgeving kan na sluiting van het reiscontract de overeengekomen prijs worden herzien, zowel door een prijsverhoging als een prijsvermindering, in de gevallen en onder de voorwaarden zoals bij wet voorzien.
De prijzen weergegeven op deze website voor reizen inclusief vluchten & busreizen over lange afstand, kunnen onderhevig zijn aan fluctuering, omdat brandstoftoeslagen –of reducties van de transportcomponent kunnen worden opgelegd door de luchtvaartmaatschappij of busmaatschappij.
De prijzen weergegeven op deze website worden aangeboden voor reizen inclusief accommodatie, rekening houdend met een volle bezetting van de verblijfplaats. In geval van onvolledige bezetting, kan een prijssupplement in rekening worden gebracht.
Art. 3 - Voorwaarden voor boeking
3.1. Voorschot
Uw boeking wordt pas definitief na het ontvangen van het voorschot dat aangegeven wordt tijdens het boekingsproces. Eens de boeking definitief is heeft de reiziger geen recht om de
overeenkomst te herroepen.
De boeking door is aanvaard, hetgeen aan u zal worden kenbaar gemaakt op het boekingsplatform (https://booking..eu) waarop u kan inloggen met uw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord.
3.2. Fysieke gesteldheid voor de uitvoering van de reis
Door de boeking van de reis bevestigt u dat noch u, noch iemand van het reisgezelschap lijden aan een voorafbestaande medische toestand of beperking, die de reiziger voorkomen of beperken in het uitvoeren van de reis.
verzoekt u minstens 14 dagen voor vertrekdatum melding te maken van eventuele fysieke of mentale beperkingen die een invloed kunnen hebben op de geboekte reis.
3.3. Leeftijd
Behoudens andere leeftijdsgrens vermeld bij de specifieke reis, dient het volledige reisgezelschap de meerderjarige leeftijd van achttien jaar te hebben bereikt. In het geval van een afwijkende leeftijdsgrens vermeld op de website, dient deze aangegeven leeftijdsgrens te zijn bereikt. In het geval van twijfel, dient contact opgenomen te worden met de klantendienst van .
Als titularis van de boeking bevestigt u dat u de meerderjarige leeftijd van achttien jaar heeft bereikt, en dat u bekwaam en bevoegd bent om een reiscontract aan te gaan onder de door u gekende algemene en bijzondere voorwaarden voor uzelf en voor uw volledig reisgezelschap, dat eveneens op de hoogte is van de algemene en bijzondere voorwaarden.
Minderjarigen, die meereizen zonder aanwezigheid van hun ouders of legale voogd dienen in het bezit te zijn van de benodigde documenten, tevens van een verklaring dat niet verantwoordelijk is voor incidenten of gedragingen toe te rekenen aan de minderjarige.
Minderjarigen die meereizen in aanwezigheid van hun ouders of legale voogd reizen mee onder de volledige verantwoordelijkheid van hun ouders of legale voogd.
3.4. Minimum aantal deelnemers
De door u geboekte reis kan impliciet of expliciet een minimum aantal deelnemers hebben als voorwaarde voor uitvoering van de reis. Hiervan wordt u op de hoogte gebracht via de website op ogenblik van boeking. Indien het minimum aantal deelnemers niet wordt behaald, zal de reis niet worden uitgevoerd, en zal u hiervan minstens 30 dagen voor afreis op de hoogte worden gebracht. Een eventueel alternatief programma zonder begeleiding kan worden uitgewerkt.
3.5. Informatieverplichting van de reiziger
De reiziger informeert over alle relevante informatie over zichzelf en zijn/haar reisgezelschap, die van invloed kan zijn op de organisatie en het vlotte verloop van de geboekte reis, en dit op het ogenblik van reservatie. Indien dergelijke informatie zich na boeking zou voordoen, dient deze zo snel als mogelijk te worden gemeld. Alle kosten die verbonden zijn aan de niet-naleving van deze verplichting, vallen volledig ten laste van de klant, onverminderd het recht van om eventuele schade te verhalen op de klant.
The Cali Experience houdt zich het recht voor om tot wijziging of annulatie van de reis over te gaan, of in het geval de reis reeds is aangevat, tot afbreking van de reis over te gaan, in het geval u incorrecte informatie heeft overgemaakt aan , die de uitvoering van de reis beïnvloedt. In het geval de geboekte reis door verkeerde of desinformatie dient te worden gewijzigd, zal de meerkost hiervoor ten laste komen van de klant.
3.6. Boeken voor andere reizigers
De reiziger die namens of ten behoeve van een of meer andere reizigers een overeenkomst aangaat, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die daaruit voortvloeien. De andere reizigers zijn ieder voor hun eigen deel aansprakelijk. De bevestiging en alle andere communicatie wordt enkel verstuurd naar de Reiziger die de boeking verricht. De reiziger die de reis namens of ten behoeve van anderen boekt, is verplicht – met toestemming van die persoon - relevante persoonlijke omstandigheden van die andere reizigers die van invloed kunnen zijn op de uitvoering van de reis bij de aanmelding kenbaar te maken. De reiziger die de reis namens of ten behoeve van anderen boekt, is verplicht die andere reizigers deze voorwaarden en andere relevante communicatie te verstrekken.
Art. 4 - Betalingsmodaliteiten
4.1. Voorschot
Het bedrag dat als voorschot bedoeld in artikel 3.1 moet worden betaald, is afhankelijk van het tijdstip van boeking.
1. In het geval de boeking plaatsvindt minimum 30 dagen voor datum van vertrek, bedraagt het voorschot 50% van de totale reissom, tenzij anders vermeld in de informatie over de geboekte reis. Een hoger voorschot kan bovendien verschuldigd zijn indien de leverancier van de reisdienst dit vereist.
2. In het geval de boeking plaatsvindt gedurende de laatste 30 dagen voor datum van vertrek, is het te betalen voorschot gelijk aan de totale reissom.
Het verschuldigde voorschot wordt in elk geval bij de boeking vermeld.
Een stijging van de reissom door wijziging van reisopties door de reiziger kan aanleiding geven tot herziening van het betaalde voorschot.
4.2. Saldo reissom
In het geval van boeking minimum 30 dagen van vertrek, zal het saldo beschikbaar zijn uiterlijk 30 dagen voor vertrek. Betaling van het saldo is verschuldigd uiterlijk op de vervaldatum van de betalingsuitnodiging, minstens uiterlijk 23 dagen voor vertrekdatum.
4.3. Laattijdige of niet-betaling
1. Wat betreft boekingen gedaan 30 dagen of meer dan 30 dagen voor de vertrekdatum, zullen bij niet-tijdige betaling van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling vanaf de vervaldag conventionele interesten ten bedrage van 12% per jaar op het onbetaalde bedrag verschuldigd zijn, tevens een forfaitaire schadevergoeding ten bedrage van 10% van het nog verschuldigde bedrag op vervaldatum, met een minimum van 50 EUR.
In het geval van niet tijdige betaling op de vervaldatum, behoudt zich bovendien het recht voor om de boeking te annuleren, in welk geval de annulatievoorwaarden van toepassing zullen zijn, onverminderd het recht van om bijkomende schadevergoeding en interesten te innen.
2. Wat betreft boekingen gedaan minder dan 30 dagen voor vertrekdatum, heeft het recht om bij gebreke aan onmiddellijke betaling van de volledige reissom de reis van rechtswege en zonder ingebrekestelling te annuleren, in welk geval de annulatievoorwaarden van toepassing zullen zijn, onverminderd het recht van om bijkomende schadevergoeding en intresten te innen.
Art. 5. - Reisdocumenten
De reisdocumenten worden u toegestuurd per e-mail. Dit zal minstens bestaan uit een “info voor vertrek” e-mail. Wanneer andere informatie noodzakelijk is zal u ook per mail en/of per sms worden toegestuurd. Indien de reiziger de reisinformatie niet 5 dagen voor vertrek heeft ontvangen dient deze de organisator onverwijld op de hoogte te stellen.
Om uzelf kenbaar te maken bij aankomst of bij vertrek aan de bus of in de luchthaven dient u enkel in het bezit te zijn van uw paspoort of identiteitskaart tenzij anders aangegeven.
Op voorwaarde van volledige betaling van de reissom wordt de info voor vertrek u ten laatste 14 dagen voor vertrek toegestuurd.
De klant is verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste informatie, benodigd voor de boeking van de reisdiensten. verwerpt elke aansprakelijkheid voor de vermelding van verkeerde informatie op de reisdocumenten (zoals, maar niet enkel het doorgeven van de correcte namen voor vliegtuig reservaties), voor zover deze verkeerd zou zijn doorgegeven door de klant.
Art. 6. - Benodigde documenten
Elke reiziger dient in het bezit te zijn van de vereiste geldige identiteitspapieren, visa, vergunningen en andere documenten voor de gereserveerde reis. Identiteitsbewijzen dienen geldig te zijn tot minimum 6 maanden na datum van terugkeer. De reiziger dient zelf kennis te nemen van de vereiste documenten voor het land of de landen van bestemming, en kan deze bekomen via het consulaat van het betrokken land of de betrokken landen of op de website www.diplomatie.belgium.be.
Art. 7. - Annulatie
7.1. Mogelijkheid tot annuleren
raadt steeds aan een annulatieverzekering af te sluiten, aangeboden bij de inschrijving. De polisvoorwaarden voor deze verzekering kunnen teruggevonden worden op het inschrijvingsformulier of de website.
Indien u geen annuleringsverzekering heeft afgesloten, kan uw reis bij toch ten allen tijde worden geannuleerd, op voorwaarde dat de annulatievergoeding wordt betaald en mits correcte, schriftelijke mededeling met vermelding van de boekingsreferte aan . Annuleringen worden enkel ontvangen op werkdagen tijdens kantooruren (van maandag tot vrijdag, van 10u00 tot 18u00).
Een annulering buiten deze tijdspanne zal worden behandeld op de eerstvolgende werkdag vanaf kantooruren.
Een meer uitgebreide, praktische uitleg over annulatie vindt u in de annuleringsvoorwaarden die te vinden zijn op de website van de reis waarvoor u geboekt heeft of wenst te boeken.
7.2. Annulatievergoeding
Het bedrag van de annulatievergoeding is afhankelijk van de totale reissom en het tijdstip van de annulatie. Deze kost bedraagt:
1. 50% van de totale reissom, indien wordt geannuleerd vier weken of meer voor de vertrekdatum
2. 75% van de totale reissom, indien wordt geannuleerd tussen twee en vier weken voor vertrekdatum
3. 100% van de totale reissom, indien wordt geannuleerd tussen twee en één week voor vertrekdatum
De annulatiekosten worden berekend op de reissom.
In afwijking van bovenstaande zullen de annulatiekosten worden aangepast, indien en naargelang de annuleringskosten van de leverancier hoger zijn dan de bovenstaande bedragen.
De kosten die veroorzaakt worden door het wegvallen van een persoon in een groepsboeking (zoals de kost van een leeg bed in een accommodatie, of een lege plek in een kano of vespa) zullen worden gespreid over de overige personen van de groep. De reiziger die annuleert kan ervoor kiezen om deze kosten zelf te dragen en aldus een hogere annulatiekost te dragen. Deze kosten worden door gedragen wanneer de reiziger die annuleert een annulatieverzekering nam en reeds de volledige reissom betaalde.
7.3. Annulatie door de organisator
Wanneer het reiscontract door uitzonderlijke, onverwachte, niet-controleerbare omstandigheden waaronder maar niet exclusief extreme weersomstandigheden, (dreigende) oorlog, stakingen, terrorisme, natuurrampen, epidemie, brand, etc. en er kan geen gelijkwaardige, alternatieve reis georganiseerd worden heeft de organisator de mogelijkheid om de reis te annuleren.
De reiziger wordt van deze annulatie ten laatste 30 dagen voor vertrek op de hoogte gebracht. De reiziger krijgt de mogelijkheid om de reis op een latere datum te verplaatsen of zijn/haar reissom om te zetten in een voucher ter waarde van de volledige reissom. De voucher heeft een geldigheidsduur van 18 maanden. De algemene voorwaarden van de voucher worden vermeld op de voucher.
De reiziger heeft het recht een omboeking of de reisvoucher te weigeren, in dit geval wordt de reissom binnen de 14 dagen na melding van annulatie teruggestort.
*Bij het uitbreken van de coronacrisis heeft de minister van economie de verplichte terugbetaling van geannuleerde pakketreizen versoepeld om zo de impact op de reissector te beperken én de belangen van de reiziger te vrijwaren (ministerieel besluit van 19 maart 2020). Tegelijk maakte ze het mogelijk om een tegoedbon (coronavoucher) te verstrekken ter waarde van het bedrag dat de reiziger betaald had voor de geannuleerde pakketreis (onafhankelijk van het feit of de reiziger de pakketreis geheel of gedeeltelijk betaald had). Deze tegoedbonnen kon de reiziger niet weigeren en moest die verplicht aanvaarden. De tegoedbon die niet werd besteed door de reiziger binnen de termijn van één jaar na uitgifte, wordt op zijn vraag terugbetaald. De reisorganisator beschikt over een termijn van zes maanden voor de terugbetaling.
Art. 8. - Reisbijstands- en annulatieverzekering
Een reisbijstandsverzekering is aan te raden voor alle reizigers/klanten van , die deze op eigen verantwoordelijkheid dienen af te sluiten. De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het voorzien van een verzekering die voldoet aan zijn persoonlijke noden en risico’s, rekening houdende met de duurtijd van de volledige reis een afdoende dekking is voorzien voor onder andere beschadiging aan materialen, incidenten, verwondingen, dood, repatriëring, diefstal, annulatie en alle daaruit voortvloeiende schade. The Cali Experience zal enkel en alleen instaan voor de bij wet voorziene bijstand en verantwoordelijkheid als reisorganisator indien zij in dat geval volgens de wet als reisorganisator moet worden aanzien, in het andere geval wijst elke aansprakelijkheid voor onder andere incidenten, verwondingen, verkeersongevallen, dood, repatriëring, en de daaruit volgende schade af zal niet aansprakelijk zijn voor onderbroken reizen en niet-genoten reisdiensten, tenzij in de gevallen bij wet voorzien. Een annuleringsverzekering wordt afgesloten op het moment van boeken en staat los van de reisovereenkomst. De premie voor deze annuleringsverzekering is niet terugvorderbaar bij een annulering tenzij anders aangegeven.
Art. 9. - Overdraagbaarheid van de reisovereenkomst
Indien u, om welke reden dan ook, niet zelf kan of wil deelnemen aan de reis die u heeft geboekt, kan u deze overdragen aan een derde, op voorwaarde dat u hiervan schriftelijk op de hoogte brengt uiterlijk 7 dagen voor de vertrekdatum, via het e-mailadres info@cleveractive.nl, met vermelding van de naam, voornaam en het bsn-nummer van de overnemer van de reis. The Cali Experience mengt zich niet in de terugbetaling tussen de overnemer en uzelf onderling. Beide blijven hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het eventuele nog verschuldigde saldo, kosten, verhogingen, etc.
Art. 10. - Andere wijzigingen van de reisovereenkomst
10.1. Wijzigingen door The Cali Experience
The Cali Experience houdt zich het recht voor om onbeduidende wijzigingen aan de reisovereenkomst aan te brengen. Desgevallend zal The Cali Experience de klant op de hoogte brengen van dergelijke wijziging via een duurzame gegevensdrager (bv. e-mail).
10.2. Wijzigingen door de klant
De reiziger kan, tot 30 dagen voor vertrek aanpassingen in accommodatie & shuttleservices doorgeven via info@cleveractive.nl , tenzij anders aangegeven. Sommige opties zijn niet meer te wijzigen na inschrijving (zoals, maar niet enkel, een annulatieverzekering).
Een wijziging kan een prijsstijging of prijsdaling van het reiscontract veroorzaken. Een verzoek tot wijziging van de vertrekdatum of bestemming vormt geen wijziging, maar een annulering. Een vermindering van het aantal betalende Reizigers vormt geen wijziging, maar een deelannulering. Hierop is de annuleringsregeling van Art. 7 van toepassing. Na deze datum kan per uitzondering en mogelijks mits administratieve kost, een wijziging doorgegeven worden via het daarvoor voorziene e-mailadres of op info@cleveractive.nl
Art. 11. - Klachten & contact
11.1. Tijdens de reis
Tenzij anders is voorzien in uw reisovereenkomst, dienen alle vragen, meldingen en klachten in het kader van de uitvoering van de reisovereenkomst, gericht te worden tot The Cali Experience tijdens kantooruren (van maandag tot vrijdag, van 10u00 tot 18u00), via het volgend e-mailadres: info@cleveractive.nl (of het e-mailadres vermeld in de reisovereenkomst).
Klachten omtrent de uitvoering van de reisovereenkomst, dienen zo snel als mogelijk en in elk geval binnen een redelijke termijn ter kennis worden gebracht van de betrokken reis dienstverlener én van The Cali Experience of diens vertegenwoordiger ter plaatse. The Cali Experience behoudt zich het recht voor om eventuele klachten ter plaatse te remediëren in natura, eerder dan een terugbetaling of compensatie te voorzien.
Bij gebreke aan tijdige kennisgeving, kunnen de feiten niet steeds worden achterhaald, en kan het recht tot schadevergoeding komen te vervallen.
11.2. Na de reis
In het onmogelijke geval een klacht of vraag niet is opgelost tijdens de reis door onmiddellijke tussenkomst, heeft u de mogelijkheid een klacht in te dienen, uiterlijk 14 dagen na het einde van de uitgevoerde reis.
11.3. Bewijzen klacht
The Cali Experience neemt enkel klachten in aanmerking, voorzien van de relevante bewijsstukken. Wat betreft niet-verkregen diensten, dient een bewijs van de reisdienstverlener te worden voorgelegd waaruit blijkt welke diensten niet zijn verleend.
Art. 12. - Aansprakelijkheid
12.1. Wettelijke voorzieningen
De aansprakelijkheid van The Cali Experience als doorverkoper van reisdiensten of als reisorganisator, naargelang het geval, wordt geregeld door de Wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten.
The Cali Experience kan als reisorganisator of doorverkoper enkel aansprakelijk voor de reisdiensten die zij u heeft aangeboden en verkocht, en die zodoende deel uitmaken van het reiscontract. Indien u op de bestemming overgaat tot het aankopen van of het deelnemen aan excursies, activiteiten, wedstrijden, evenementen, voorstellingen, etc., gebeurt dit bij ondernemingen die niet zijn verbonden aan The Cali Experience, zelfs indien deze wel door The Cali Experience worden aangeraden of aangeprezen. Dergelijke activiteiten worden altijd uitgesloten van de verantwoordelijkheid en de aansprakelijkheid van The Cali Experience, ongeacht de gekozen bewoording op de website.
The Cali Experience kan als reisorganisator of doorverkoper in geen geval aansprakelijk zijn voor schade veroorzaakt door uzelf of door derden, die geen deel uitmaken van de uitvoering van het reiscontract dat u met The Cali Experience heeft afgesloten. The Cali Experience wijst er op dat bepaalde reizen gepaard kunnen gaan met allerlei vormen van avontuur. Door het boeken van deze reis aanvaardt de reiziger de mogelijke risico’s die inherent zijn aan dergelijke avontuurlijke reis en dat hij/zij de activiteiten tijdens deze reis op vrijwillige basis en op eigen verantwoordelijkheid onderneemt.
Bij ongevallen die gebeurd zijn onder invloed van alcohol of andere verdovende middelen wordt de reiziger persoonlijk, hoofdelijk, aansprakelijk gesteld hiervoor en kan op geen enkele wijze The Cali Experience aansprakelijk gesteld worden.
12.2. Overmacht
The Cali Experience zal niet aansprakelijk zijn ingeval van overmacht, een gebeurtenis die hij met inachtneming met de nodige zorgvuldigheid niet kon voorzien of voorkomen, of andere situatie zoals voorzien in de wet van 21 november 2017, waaronder maar niet exclusief weersomstandigheden, (dreigende) oorlog, stakingen, terrorisme, natuurrampen, epidemie, brand, etc.
12.3. Beperking van de aansprakelijkheid
The Cali Experience kan in geval van aansprakelijkheid hoogstens gehouden zijn tot een som gelijk aan de reissom van de geboekte reis die tot de aansprakelijkheid aanleiding heeft gegeven.
In geval van de situaties voorzien in art. 51, §3 van de Wet betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten van 21 november 2017 wordt de aansprakelijkheid van beperkt tot maximaal driemaal de reissom.
12.6. Wijzigingen en errata
Het door u ontvangen reisaanbod wordt steeds opgemaakt conform de op dat ogenblik beschikbare gegevens. Eventuele wijzigingen en errata worden u zo snel als mogelijk na kennisname door The Cali Experience overgemaakt.
Eventuele foto’s en illustraties die u terugvindt in brochure, reclame, marketingmateriaal, website, etc. gelden enkel ter informatieve titel, en maken geen onderdeel uit van het contract. Foto’s kunnen exemplatief zijn.
12.7. Boetes & overtredingen
Wanneer de reiziger tijdens de reis een voertuig bestuurt, al dan niet verhuurd door The Cali Experience of door een aangestelde derde partij, kan geenszins verantwoordelijk gesteld worden voor overtredingen, parkeerboetes, snelheidsboetes, aanrijdingen etc, zelfs al zijn deze gebeurd in het bijzijn van de reisbegeleider of zelfs al werd een route gevolgd die door de organisator werd aangeraden.
De bestuurder dient de wegcode van het land van bestemming te kennen en deze correct toe te passen.
Wanneer boetes na afloop van de reis ten onrechte bij The Cali Experience terecht komen zullen deze onmiddellijk door The Cali Experience betaald worden en doorgerekend worden aan de verantwoordelijke bestuurder met een administratieve toeslag van € 25,-
Art. 13. - Diversen
13.1. Privacyverklaring
The Cali Experience behandelt haar klanten gegevens volgens de Europese en internationale regelgeving omtrent privacy. Voor meer info wordt verwezen naar de privacyverklaring, terug te vinden op de website.
13.2. Sociale media
The Cali Experience behoudt zich het recht voor op sociale media content te controleren, aanpassen, rapporteren of verwijderen die naar de mening van The Cali Experience illegaal, beledigend, grof, obsceen of op een andere manier onwenselijk is, tevens in het geval de eigendomsrechten van derden of deze bijzondere voorwaarden schenden.
Onverminderd dit recht blijft de auteur van de content op de sociale media de enige verantwoordelijke voor de content. The Cali Experience aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor bovenstaande.
13.3. Fotografie
Tijdens de reizen van The Cali Experience kunnen fotografen aangesteld worden om de sfeer met foto’s en video’s vast te leggen. Wie zich inschrijft voor een reis van The Cali Experience gaat akkoord met het gebruik van deze beelden waarin hij/zij zelf kan voorkomen voor promotionele doeleinden. De reiziger heeft het recht om dit te weigeren mits eenvoudig schriftelijk verzoek op info@cleveractive.nl ten laatste op de dag van vertrek.
13.4. Toepasselijk recht en bevoegdheid
Partijen bepalen dat de reisovereenkomst, alle voorwaarden die er op van toepassing zijn én eventuele geschillen die eruit zouden kunnen volgen, onderhevig zullen zijn aan het Nederlands recht, en onder de bevoegdheid van de Nederlandse rechtbanken zullen vallen.
13.5. Vertegenwoordiging
The Cali Experience is een onderneming naar Nederlands recht met de volgende gegevens:
The Cali Experience
Flensburghof 2, 3067PT Rotterdam, Nederland
KVK 94314705
13.6 Geen enkele aangestelde van The Cali Experience, andere dan B.G. de Haas heeft de bevoegdheid deze voorwaarden aan te passen of buiten werking te stellen. Geen enkele aankondiging van korting of terugbetaling zal geldig zijn, tenzij deze uitdrukkelijk schriftelijk bevestigd werd door de bevoegde persoon.